Gids voor elektronische handtekeningen met een elektronische identiteitskaart "eID"

Een e-mail zal individueel worden verzonden naar elke deurwaarder vanaf het adres van onze partner SignHere « noreply@signhere.be ».

Wanneer u deze e-mail ontvangt, klikt u na het te hebben gelezen « Onderteken het document».


Deze knop bevat een gepersonaliseerde link naar uw deelnameovereenkomst.  U moet het hele document doorbladeren om de procedure voort te zetten.

 
 
 
 


  Wanneer u het hele te ondertekenen document hebt doorgenomen, wordt het onderste deel van de webpagina geactiveerd.  U wordt gevraagd te verklaren dat u alle documenten hebt gelezen en dat u akkoord gaat met de gebruiksvoorwaarden, het privacybeleid en het cookiebeleid van SignHere.

Het is noodzakelijk om het vakje aan te vinken, en op de « Begin met ondertekenen».


  Een pop-up venster zal dan openen en u vragen welk type handtekening u wilt uitvoeren.  Om een gekwalificeerde handtekening te zetten met uw eID-kaart, selecteert u "BeID" en drukt u op de volgende knop.

Ter herinnering, het is noodzakelijk om op uw computer te installeren:  

  • De browser extensie Chrome
  • Eventueel kan de software

Als deze onderdelen correct zijn geïnstalleerd, wordt u gevraagd de onderstaande stappen te volgen :

1)    Sluit een kaartlezer aan en steek uw ID-kaart in

 

  2) Het programma leest het certificaat van uw identiteitskaart en vraagt u uw PIN-code in te voeren.

 

  3) De handtekening is gevalideerd

 

Klik op « Beëindigen ».

Zodra u hebt ondertekend, hebt u toegang tot het ondertekende document.  Een automatische e-mail  is verzonden door onze partner Signeer :


  Zodra het document door een INTERM-ID administrateur is medeondertekend, wordt een tweede e-mail naar u gestuurd om u in staat te stellen het door alle partijen ondertekende document in PDF-formaat te downloaden.



Reageren is niet mogelijk in deze cursus.